Księgowość w spółce z o.o.

Spółki kapitałowe zobowiązane są do prowadzenia księgowości w formie pełnej. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w związku z tym musi prowadzić szczegółową ewidencje księgowa.

Jak wygląda księgowość w spółce z o.o.?

Zasady prowadzenia księgowości w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością reguluje ustawa z 29 września 1994. (Dz. U nr 121 poz. 591). Warto tutaj zaznaczyć, że księgowość może być prowadzona przez każdego, niezależnie do tego czy posiada odpowiednie uprawnienia.

Istotnie należy jednak zaznaczyć, że zbyt często przedsiębiorcy po założeniu lub zakupie spółki z o.o. decydują się na samodzielne prowadzenie księgowości. Pełna forma ewidencji księgowej zobowiązuje do ciągłego aktualizowania wiedzy na temat obowiązujących przepisów prawnych oraz wprowadzanych zmian. Połączenie prowadzenia firmy z prowadzeniem księgowości często skutkuje zaległościami w księgowaniu oraz problemami z urzędami.

Warto pełną księgowość powierzyć biuru rachunkowemu, które zadba o terminowe wypełnianie obowiązków księgowych i podatkowych. Istotnie należy podkreślić, że pełna księgowość zobowiązuje do ewidencjonowania każdej złotówki przepływającej przez firmę.

Prowadzona księgowość w spółce z o.o. przez biuro rachunkowe dostarcza przejrzystych informacji o sytuacji spółki. Przedsiębiorca może podejmować decyzje, które umożliwiają rozwój działalności oraz poszerzenie oferty świadczonych usług.

Sprawdź nasze wpisy:  Opodatkowanie spółek osobowych

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.